Pentru Wall-Street.ro, Bogdana Butnar a dat un prim interviu in calitate de Industry Manager la Google Romania.
Initial, interviul arata asa:
BB: Online-ul are, din pacate, aceleasi probleme ca in 2008. Romania este o tara a diletantilor – facem lucrurile cu jumatate de masura. De exemplu, nu vad pe nimeni agitandu-se sa realizeze un sistem de monitorizare cu adevarat eficient.
W-S.ro: La ce te referi? Exista SATI, Trafic.ro.
BB: Da, exista, chiar daca si ei se cearta. Ma refer la faptul ca nimeni nu masoara rezultatele si clientii accepta rezultatele date de publisheri, ii cred pe cuvant. Macar de ar folosi toti Google AdWords, tot ar fi ceva, sa implementeze instrumente independente de masurare a rezultatelor campaniilor. De asemenea, facem online de dragul de a face online.
Probabil ca multi reprezentanti de seama ai industriei “diletante” au incetat sa se mai certe intre ei si sa mai dea rezultate clientilor care sa ii creada pe cuvant, si i-au batut elegant primei doamne a Goagalului Dambovitean obrazul.
La cateva ore dupa publicare, probabil cand a realizat ce gafa enorma a facut, interviul a fost modificat sensibil radical (cu consultanta de la “tehnic” si probabil de la PR):
BB: Online-ul are, din pacate, aceleasi probleme ca in 2008. Romania este o tara a diletantilor – facem lucrurile cu jumatate de masura. De exemplu, nu vad pe nimeni agitandu-se sa realizeze un sistem de monitorizare cu adevarat eficient.
W-S.ro: La ce te referi? Exista SATI, Trafic.ro.
BB: Da, exista si asta mi se pare o problema. Exista o sursa oficiala si una neoficiala pe care o prefera unii. Ma refer la faptul ca nimeni nu masoara rezultatele campaniilor pe medii online, clientii accepta rezultatele date de publisheri si nu folosesc datele pentru a evalua efectul asupra businessului. Macar de ar folosi toti Google Analytics, tot ar fi ceva, ca sa stie de unde le vine trafic, care sunt cautarile pe domeniu, ce livreaza campaniile pe siteul de companie.
JENANT!
[later edit 1] Interviul Bogdanei a fost modificat din nou si din nou (ca in filmele cu prosti), intre timp disparand si cuvantul “diletanti” si aparand monitorizarea social media desi nu are nicio legatura cu SATI si Trafic.ro care “se cearta” …
BB: Online-ul are, din pacate, aceleasi probleme ca in 2008. In Romania mai sunt multe lucruri de invatat– facem treaba cu jumatate de masura. De exemplu, nu vad pe nimeni agitandu-se sa implementeze sisteme de monitorizare ale social media cu adevarat utile sau profesioniste.
W-S.ro: La ce te referi? Exista SATI, Trafic.ro.
BB: Da, exista si asta mi se pare o problema. Exista o sursa oficiala si una neoficiala pe care o prefera unii. Ma refer la faptul ca nimeni nu masoara rezultatele campaniilor pe medii online, clientii accepta rezultatele date de publisheri si nu folosesc datele pentru a evalua efectul asupra businessului. Macar de ar folosi toti Google Analytics, tot ar fi ceva, ca sa stie de unde le vine trafic, care sunt cautarile pe domeniu, ce livreaza campaniile pe siteul de companie.
Orlando Nicoara, unul dintre greii “diletantilor” din .ro a scris cateva comentarii pe aceasta tema:
Din articolul initial a disparut “diletant”, Bogdana a incercat sa ma convinga la telefon ca asta e piata, una a diletantilor. Nu sunt de acord cu ea din prea multe motive. Respectul meu pentru ea ramane acelasi, ar trebui totusi sa constientizeze ca din pozitia in care se afla nu poate evangheliza produsele Google cu astfel de opinii. Parerea mea.
Intr-o tara care nu ar fi fost de “diletanti”, Google si-ar fi sanctionat prin demitere propriului Industry Manager. Nu de alta, dar Google in sine s-a facut rau de kko ..
[later edit 2] Dragos Stanca, alt “diletant” atat in media cat si in online, membru in Consiliul Director si la BRAT si la IAB Romania isi ridica semne de intrebare legata de aceasta “iesire in decor”.
In mod normal, o companie de talia Google ar sanctiona declaratiile de acest tip foarte scurt si ferm: ar concedia-o instantaneu pe angajata care a “iesit in decor”







38 comentarii
dragos says:
May 10, 2011
Sati nu masoara/monitorizeaza campanii, Sati masoara trafic
Marius says:
May 10, 2011
@dragos: Si cum iti imaginezi tu ca ar putea sa inteleaga un Industry Manager pe Romania al Google ceva atat de complicat?
Plus ca important e sa vorbesti mult si sa fii simpatic, nu sa stii terorie multa …
SEO Dan says:
May 10, 2011
Un mic extras dintr-un mail pe care il primesti de la Google atunci cand esti chemat la un on site interview
“Interview format:
You will have 4 interviews of around 40 minutes each.
I would advise you to refresh your knowledge of Google, researching the various products which Google has released, the background of the company and its competitors, and how Google makes money. ”
Probabil ca nu s-au mai obosit sa o treaca pe Bogdana prin interviurile rigoare. Erau interesati mai mult sa o angajeze pentru renumele pe care il are in online-ul romanesc, ca sa-si mai creasca business-ul in “the Romanian emerging market”.
Destul de trist.
Florin says:
May 10, 2011
Asta e a doua super gafa pe care aud ca o debiteaza, in numai 2 saptamani. La Premiile Biz pe Social Media se lauda cat de mult uraste ea clientii. Nu si-a controlat frustrarile si reprosa unui fost client ca nu are curaj (clientul care, apropos, este cel mai vizibil brand in social media!). Iar asta la un eveniment de premiere pe social media unde erau prezenti oameni de la companiile de top. O traducere socaciana a unui proverb romanesc ar suna cam asa: She’s splashing the mucus on the beans!
Marius says:
May 10, 2011
@Florin: cred ca nu intelegi tu importanta de a fii simpatic si de a vorbi mult si de a face show. Toata smecheria e sa dai emotii audientei. Or sa te iubeasca!
CSSensei says:
May 10, 2011
=)) LOLOZAUR
iMunteanu says:
May 11, 2011
Al doilea comentariu Marius este foarte adevarat. Din păcate cunoştinţele nu reprezintă totdeauna un avantaj
irina chivu says:
May 11, 2011
Mie nu mi se pare ca tipa a gafat. Da, corect, exista monitorizarea traficului si monitorizarea rezultatelor unei campanii. Ea doar a omis sa spuna la care dintre monitorizari se refera in afirmatia ei.
Cel care a intrebat-o la ce fel de monitorizare se refera trebuia sa intrebe daca se refera la cea a rezultatelor unei campanii sau la monitorizarea traficului. BB a presupus ca ea se refera implicit la cea de trafic.
NB: nu o cunosc pe tipa, doar am auzit de ea… este cea cu “fuck off” in nush ce conferinta online ? anyway, are dreptate in afirmatiile ei.
Marius says:
May 11, 2011
@irina: stai ca iar a modificat si mai nou se referea la monitorizarea social media desi SATI si trafic.ro “se cearta” iar social media nu are nicio legatura cu datele “date de publisheri” …
Iar legat de gafat, Google Adwords sau Google Analytics e tot aia, nu?
Vorba aia, doar nu lucreaza la Google, e ok!
Pe scurt: o doamna cu foarte mult potential de Industry Manager
Mie tot interviul asta mi se pare o gluma proasta.
Decat sa il
modificeimbunatateasca de 100 de ori, mai bine il stergea de tot …Tiberiu Cazacioc says:
May 11, 2011
Salut,
Bogdana este Bogdana, asa s-a exprimat intotdeauna. Daca pozitia ei a generat controverse, este bine, este rau ? Exista mai multe adevaruri despre masurarea rezultatelor in online in Romania ? Sau doar unul ?
Marius says:
May 11, 2011
@Tiberiu: nu pozitia ei starneste controverse, pentru ca in primul rand pozitia ei se schimba intre oricare doua editari ale acestui interviu.
Practic nu are nicio pozitie. Pentru ca nu prea intelege foarte multe, ii lipsesc cunostinte fundamentale si e penibil sa vorbesti despre ceva ce nu stii
Dragos says:
May 11, 2011
Pe mine ma uimeste, sau de fapt nu prea – suntem in Carpathian Garden, coloana vertebrala a jurnalismului de Romania. (E ca o macaroana fiarta, vorba lui Vadim)
Sa editezi cum vrei continutul fara identificarile de rigoare mi se pare ceva foare grav. Ar putea oricand orice site de stiri sa iti ia un interviu si sa il schimbe cum vor.
Despre profesionalism si diletantism | Pagina lui Dragos Stanca says:
May 11, 2011
[...] reiau aici argumentele [corecte] expuse deja de colegii mei de industrie Orlando Nicoara si Marius Pahomi – in cazul in care articolul a consemnat corect spusele Bogdanei. Insa episodul poate vorbi, [...]
mihai says:
May 11, 2011
Fata asta (Bogdana) pare a fi exact expresia diletantismului de business. Si sa lucrezi ani de zile in piata asta si sa spui ca in Romania e un singur magazin online important este din nou jenant…
Iar faza cu vorbitul mult a recunoscut-o si ea in interviu, asta vinde, nu sa stii mare lucru (teorie).
irina chivu says:
May 11, 2011
Corect, Mihai, ca sa vinzi la diletanti nu trebuie sa fii prea bazat. Daca reuseste in jobul asta, inseamna ca a avut dreptate. Ramane de vazut. Profesionistii nu cumpara gogosi.
“Diletantii” « Orlando says:
May 11, 2011
[...] update: Pahomi a scris primul pe subiect, au mai scris Dragos Stanca si Dragos [...]
Ioana says:
May 11, 2011
Bogdanei Butnar i se pare că prea puţini oameni folosesc uneltele de monitorizare oferite de Google? Eu aveam impresia că le folosesc chiar prea mulţi, mă şi enervează că atunci când îi spui cuiva de “web analytics” de regulă persoana se gândeşte automat la “Google Analytics” şi poate nici nu ştie că există alte opţiuni. Dar sigur că e ideal pentru Google să deţină monopolul, cine nu şi-ar dori ca o reţea de la care cumpără spaţiu publicitar să ştie cele mai mici detalii despre traficul de pe site-ul respectiv? Inclusiv acela obţinut cu ajutorul SEO.
De asemenea, ar fi frumos ca măcar în interviurile oficiale oamenii să vorbească în mod corect. Cuvântul “online” e adjectiv, nu substantiv, şi are un sens foarte larg. De ce se spune “online” în loc de “publicitate online” sau “promovare online”? Unii dintre noi lucrează la site-uri de ani de zile fără să aibă treabă cu publicitatea. Mi se pare arogant să confişti un termen în felul acesta. World wide web de pildă exista bine mersi şi înainte de campaniile publicitare online (sau de social media marketing şi PR online). Plus că nu se înţelege nimic din asemenea exprimări inepte (din păcate foarte răspândite, din câte am citit pe bloguri). Ce-i aia “facem online”? Probabil că eu nu “fac online” şi de aceea nu ştiu…
Tibi says:
May 11, 2011
Ioana, well said! Bravo!
Ironic de cat de multa dreptate isi da Bogdana Butnar in wall-street.ro | refresh.ro says:
May 11, 2011
[...] presiunile Bogdanei asupra publicatiei pentru a modifica articolul, in functie de factorii externi (a) si [...]
Adjectivul care caracterizeaza dnline-ul .ro | Ze Web says:
May 12, 2011
[...] http://www.pahomi.ro/bogdana-butnar-fata-in-fata-cu-reactiunea.html [...]
Peter says:
May 12, 2011
Pentru subiectele foarte specializate, întotdeauna amestecă prunele cu castraveţii… Şi ei, şi restul. Aşa că treaba cu diletantismul nu stă în picioare. Mai ales că se acordă de prea mulţi atenţie la tot ce vrei, mai puţin la conţinut.
irina chivu says:
May 12, 2011
Bai, una peste alte, fata si-a atins obiectivul cu interviul, a generat ceva buzz. Eu totusi cred ca ea s-a referit la marii clienti de publicitate, cei 20% care aduc 80% din piata, (caci pt ei se da batalia, nuh?)companii in care de regula IT-ul se ocupa de site-ul companiei si in care ccomunicarea cu marketingu’ este aproape inexistenta. IT -ul cu raportarile lui (Google Analytics sau altceva), marketingu’ cu raportarile de la agentie/publisheri, pe baza carora se face plata campaniei; daca te apuci din curiozitate sa analizezi ambele raportari si sa faci conexiuni, te ia cu ameteala. Dar cine se apuca?
Ref la gafa ei cu Adwords si Analytics, din anuntul de recrutare pt pozitia ei, cunostintele despre produsele Google nu erau un must ci un plus.
Valentin says:
May 12, 2011
in marile companii pe care le stiu eu, si stiu cateva destul de bine, site-ul companiei e tinut de functiunile de business.
si se face masurare cel putin prin google analytics, daca nu chiar prin solutii mai complexe. bine, eu cunosc exemple, in care online-ul este o zona in care se investeste (vezi petrom, companiile de telecom, banci etc)
diletanti.ro : Adi Stan says:
May 12, 2011
[...] pahomi, orlando, dragos etc. au la randul lor dreptate, atat prin prisma faptului ca intr-adevar, a fost [...]
irina chivu says:
May 12, 2011
Valentin, din motive de securitate, iti spun ca Google Analytics nu prea se foloseste in marile companii. Acestea folosesc solutii mai complexe si mai greu de utilizat de diletantii din marketing.
Valentin says:
May 12, 2011
Irina, nu are rost sa deturnam discutia, se poate vedea simplu. dai un view source la homepage si te uiti. incearca macar cu ce ti-am zis eu: telecom, banking, oil and gas
irina chivu says:
May 12, 2011
Valentin, “if you wish to converse with me, define your terms” . Io mi’s diletanta, poti sa-mi traduci?
Valentin says:
May 12, 2011
nu, eu sunt diletant, ca lucrez in marketing, la una din firmele alea care ziceai tu ca are probleme de securitate si nu foloseste web analytics
))
ziceam asa, te duci de ex pe http://www.orange.ro, dai view source din meniul browserului, de ex in firefox dai CTRL+U, dai CTRL+F dupa “analytics” si vezi ca gasesti google analytics. la alte site-uri s-ar putea sa nu mearga dupa “analytics” pt ca folosesc alte solutii, dar la orange merge.
irina chivu says:
May 12, 2011
Aha, m-am prins, tks. Am gasit si yahoo analytics. Hai ca am inceput sa ma evanghelizez si eu.
Si vezi ca nu am spus despre companiile mari ca nu folosesc web analytics. Toate folosesc. Am spus doar ca nu folosesc neaparat Google Analytics. Folosesc altele, mai sigure si mai complicate pt diletanti.
Ref la Adwords si Analytics, iata ce scrie aici:
“Integrated with AdWords, Analytics users can review online campaigns by tracking landing page quality and conversions (goals). Goals might include sales, lead generation, viewing a specific page, or downloading a particular file. These can also be monetized. By using GA, marketers can determine which ads are performing, and which are not, providing the information to optimise or cull campaigns”
Deci gafa parca nu e chiar atat de gafa, parerea mea.
Mar says:
May 12, 2011
irina gafa este foarte gafa… iar tu acum reprezinti diletantismul absolut : vorbesti despre lucruri despre care nu stii nimic pentru pentru ca nu le-ai folosit niciodata ( esti un fel de bogdana ).
de cand google a cumparat liderul din domeniul webtrackingului ( urchin that is ) eu nu stiu sa existe vreun competitor de aceeasi talie… desigur, sunt companii care folosesc scripturi mai ‘complicate’ asta nu se traduce neaparat si in eficiente.
irina chivu says:
May 13, 2011
Mar, ai perfecta dreptate, ai reprodus de fapt exact ce am spus si eu.
Nu inteleg de ce atata inversunare si invidie pe succesul fetei. Bravo ei! ma intreb cati dintre cei care au comentat impotriva ei au cv-urile depuse la Google.
irina chivu says:
May 13, 2011
definitie DEX
DILETÁNT, -Ă, diletanți, -te, s. m. și f. Persoană care manifestă preocupări într-un domeniu al artei, al științei sau al tehnicii fără a avea pregătirea profesională corespunzătoare; persoană care se ocupă de ceva din afara profesiunii sale, numai din plăcere; amator; (peior.) persoană care nu adâncește (sau nu are pregătirea științifică necesară pentru a adânci) problemele profesiunii sale, ale unei științe etc. – Din fr. dilettante.
Cati din Romanica, au pregatire profesionala (stiintifica) in DIGITAL MARKETING, caci despre asta vorbim?
irina chivu says:
May 13, 2011
Marius, tu de altfel, chiar recunosti aici
http://www.pahomi.ro/mec-interaction-angajeaza.html
ca sunt putini astfel de oameni. Restul sunt diletantii de care vorbeste Bogdana si care au pe mana bugete mari. Exista intra-adevar multi specialisti in promovare online dar din pacate pe acestia ii gasesti pe la furnizori si agentii. Ceea ce le lipseste insa acestora este backgroundul solid de marketing la client.
Valentin says:
May 13, 2011
@Mar – lider nu defineste neaparat si cel mai bun. va recomand studiile forrester sau gartner. lideri sunt webtrends, sytecatalist si altii. Google au crescut mult, dar mai au pana sa fie lideri. sunt lideri doar ca numar de utilizatori.
irina chivu says:
May 13, 2011
Valentin, liderul e unul singur. Nu pot sa fie mai multi si in general el se defineste dupa nr de useri/clienti.
GA pana la urma este moka si bun.
Daca vrei ceva mai performant, platesti licenta pt altceva, de alta categorie (gen urchin, cum zicea mar)
in scop de marketing probabil ca e suficient GA, nu ma pricep, ti-am spus, sunt diletanta, ma bag si eu in seama
ioana says:
May 16, 2011
funny…citind aceste comentarii ma gandeam ca este posibil ca Irina sa fie chiar Bogdana
))
1. din punctul meu de vedere pozitia pe care o ocupa acum Bogdana ar trebui sa-i limiteze putin pornirile cu care toata lumea este obisnuita… Google este Google, o companie a carei angajati intotdeauna au fost modesti in afirmatii, mai ales de acest gen.
2. “jurnalistilor” de la wall-street ar tb sa le fie rusine!
3. pahomi, felicitari pentru inspiratia de a face prt screen…uri
Dragos M says:
May 17, 2011
@irina chivu Sau liderul se poate defini prin revenues…gafa e gafa, dar nu stiu dc ar trebui sa-i pese fetei.
Pahomi.ro » De ce nu scriu pe blog says:
Aug 5, 2011
[...] au luat nastere foarte mari scandaluri in industria .ro (link 1, link 2, link 3, link 4, link 5, link 6, etc) am fost pus sa aleg intre a imi inchide blogul sau a parasi locul de munca, am fost cenzurat, [...]